Skip to main content
Handelsbetingelser

Udvidet Bytte og returret

Handler du i november og december, gælder bytte og returretten frem til 8. januar i det nye år.

Det giver dig mulighed for at handle julegaver i god tid til dem du holder af, og samtidig en lang frist for returret. Det er det vi kalder god service!

Priser

Alle priser er dagspriser og opdateres løbende. Priserne er opgivet i danske kroner DKK inkl. 25% dansk moms.

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Reservation af beløb 

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil: 

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

På Woodsup kan du benytte VISA og MASTERCARD.  

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Betaling

Betaling kan ske via Swiipe/Clearhouse. Du kan betale med MasterCard, Visa, MobilePay eller Bankoverførsel. Vi gør opmærksom på at du ved betaling via bank overførsel ikke er dækket af indsigelsesordningen.

Alle fakturaer tilsendes per email og beløbet trækkes først på dit kreditkort, når varen afsendes fra vores lager.

Levering

Alle produkter sendes med GLS.

Leveringsomkostninger betales af køber og er nævnt på indkøbskurven ved checkout. Handler du for mere end 800 kr. er levering gratis.

Hvis du vælger at forudbetale varer via bankoverførsel, så sender vi varerne så snart, at pengene er inde på vores bankkonto.

Leveringstiden er op til 5 hverdage fra afsendelse. Ønsker du hurtigere levering skal du vælge en anden forsendelsesform.

Alle vare afsendes, indenfor 1-3 hverdage efter ordren er modtaget hos os.

Specialvarer produceret efter ønske og eller navnegraveringer kan have længere leveringstid end angivet på siden. Vi giver ingen fortrydelsesret på specialproducerede varer.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Som erhvervskunde er der ingen fortrydelsesret. Dog skal du være velkommen til at kontakte vores kundeservice, hvis du har spørgsmål til en ordre.

Vi hjælper naturligvis hvis vi kan. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@woodsup.dk eller benytte formularen nederst i vores betingelser.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Fortrydelse af en del af købet.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage.

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Vores adresse er: WoodsUp ApS, Vibevej 20, 4040 Jyllinge.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klage som forbruger

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@woodsup.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus Toldboden 2, 8800 Viborg www.naevneneshus.dk Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal ved at klikke på nedenstående knap. 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos woodsup ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på WoodsUp.dk er WoodsUp ApS. Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet.

I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@woodsup.dk

Personoplysninger

Vi gemmer kun de oplysninger du afgiver i købsprocessen. Alle betalingsdata håndteres af Swipe, og derfor har vi ingen viden om dem.

Vi udleverer ingen informationer til 3. part med mindre vi af lovmæssige grunde er tvunget til det. Vi forbeholder os retten til at udstille ikke personhenførbare data om, hvad der er købt hos WoodsUp og på hvilke veje på et Google Map el. lign.

Ønsker du ikke at få vist dit køb på denne måde, så kontakt os eller på telefon 6066 4600.

Standardfortrydelsesformular:

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Sendes til:
WoodsUp.dk Vibevej 20 DK-4040 Jyllinge Telefon: 60 66 46 01 E-mail: kontakt@woodsup.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

Navn på produkt: _______________________________________________________________________

Bestilt den: ___________________________________________________________________________

Modtaget den: _________________________________________________________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ____________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _____________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.01.2024.